در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد 

افزایش توان بازدارندگی با افزایش مشارکت 

مشارکت بالا و باشکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو قطعا باعث ارتقا‌ء جایگاه ایران در سطح منطقه و بین‌الملل می‌شود و به دنبال آن توان بازدارندگی را نیز افزایش خواهد داد.
مشارکت بالا و باشکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو قطعا باعث ارتقا‌ء جایگاه ایران در سطح منطقه و بین‌الملل می‌شود و به دنبال آن توان بازدارندگی را نیز افزایش خواهد داد.
کد خبر: ۱۴۶۱۵۷۷
نویسنده محمد اسماعیل کوثری | نماینده مردم تهران در مجلس

تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشت روز باقی است و این روز‌ها کاندیدا‌ها و طرفداران آن‌ها برای معرفی برنامه‌های‌شان برای آینده کشور سخت تلاش می‌کنند. در این بین لازم به یادآوری است که مشارکت بالا و باشکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو قطعا باعث ارتقا‌ء جایگاه ایران در سطح منطقه و بین‌الملل می‌شود و به دنبال آن توان بازدارندگی را نیز افزایش پیدا می‌کند.

به این ترتیب در نهایت شرایط کشور به گونه‌ای خواهد شد که دشمنان کشور نا امید می‌شوند و ملت عزیز ایران امیدوارتر از گذشته در راه پیشرفت و توسعه کشور قدم بر خواهند داشت. در نتیجه پیشرفت کشور نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت.

نباید فراموش کرد که دو عامل اصلی سبب پیشرفت نظام در ۴۵ سال گذشته بوده؛ یکی رهبری و دیگری حضور مردم در صحنه‌های مختلف است. به همین دلیل ما باید به افزایش مشارکت در انتخابات پیش‌رو توجه ویژه داشته باشیم. 

این در حالی است که در کنار مردم کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری نیز در افزایش مشارکت نقش دارند. به عبارت دیگر این افراد نیز با صداقت و تعهداتی که می‌دهند، می‌توانند زمینه را برای افزایش حضور شهروندان فراهم کنند. برای نمونه کاندیدا‌های ریاست جمهوری باید برای رفع دغدغه‌های شهروندان برنامه‌هایی ارائه دهند که قابلیت اجرا داشته باشد و سبب رفع مشکلات کشور شود.

به این ترتیب کاندیدا‌های ریاست جمهوری در برنامه‌های تبلیغاتی خود باید با صداقت رفتار کنند تا مردم نیز بتوانند به آن‌ها اطمینان پیدا کنند. در واقع این افراد باید شرایطی ایجاد کنند که مردم به رفع مشکلات جامعه امیدوار شوند. البته لازم به یادآوری است که این روز‌ها همه جوامع با مشکلاتی رو به رو هستند. اما مهم این است که کاندیدا‌ها برای رفع این مشکلات برنامه‌ای جامع و قابل اجرا داشته باشند.

البته در این بین باید تاکید کرد که کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری در برنامه‌های تبلیغاتی و سخنرانی‌های خود باید اخلاق سیاسی را نیز رعایت کنند، فراموش نکنیم که مقام معظم رهبری نیز در این خصوص تاکید کرده‌اند، چراکه بد اخلاقی سیاسی آثار نامناسبی برای جامعه خواهد داشت، برای نمونه جوانان و نوجوانان نیز شاهد برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها هستند و از آن‌ها الگوبرداری می‌کنند. به همین دلیل اگر کاندیدایی مرتکب بد اخلاقی سیاسی شود، روی جامعه تاثیر منفی خواهد گذاشت. با این حال باید تاکید کرد که نقد بجا و سازنده سبب بهبود شرایط کشور می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها